Different Cultures Common Values (Farklı Kültürler Ortak Değerler) eTwinning Projesi

Different Cultures Common Values (Farklı Kültürler Ortak Değerler) eTwinning Projesi

“Different Cultures Common Values (Farklı Kültürler Ortak Değerler)’’ adlı projemiz Türkiye’den 8, Gürcistan’dan 14 öğretmenin katılım ve desteği ile tamamlanmıştır. Projemizde yaklaşık 170 öğrenci çalışmalara katılmıştır. Projemizin temel amacı, öğrencilerimizin kendi kültürlerini öğrenirken aynı zamanda da başka kültürleri tanıyarak gelecekte ön yargılardan arınmış bir dünyaya bakış açısı sağlamaktır. Bu projede çeşitli etkinliklerle öğrencilere farklı öğrenme ortamları oluşturmak, öğretmenlere ise farklı öğretim araçlarıyla kendilerini geliştirme imkanı sağlamak bir diğer amaçtır. Projemizde öğrencilerimiz, proje öğretmenlerimiz rehberliğinde aktif olarak etkinliklere katılım sağlamıştır. Proje etkinliklerimiz müfredatımızda var olan konuları da kapsadığı için, projenin müfredat entegrasyonunda herhangi bir zorlukla karşılaşılmamıştır.

Bu projede öğrencilerin bilgi, beceri, davranış ve tutumlarında olumlu bir değişiklik sağlamak amaçlanmıştır. Projemiz ile değerlerimizi tanıtma, kültürel değerlerimizi koruma ve farkındalık oluşturma, insani değerlere karşı duyarlılık oluşturma ve bu değerleri davranışa dönüştürme, ders dışı etkinliklerle farklı kültürleri tanıma, farklı öğrenme ortamları oluşturma ve 21. yüzyıl becerilerine sahip nesiller yetiştirirken kültürel ve evrensel değerlere duyarlılığı geliştirmek hedeflenmiştir. Aralık ayında projenin planlaması yapılarak onay alınıp ortaklar tek tek davet edilmeye başlandı.

Projemize yaklaşık 30 öğretmenin katılım isteği oldu. 22 öğretmenimize davet  gönderildi. Planlama hakkında bilgilendirme yapıldı. Aralık ayında proje ortakları ile tanışıldı. Tüm proje ekibi birbirlerine başarı dileklerinde bulundu.

Aralık ayı itibariyle projedeki tüm ortaklar logo ve afiş çalışmaları yaptı. Tüm hazırlanan afiş ve logolar için anket yapılarak en çok oy alan logo ve afiş projemizi temsilen tüm platformlarda kullanılmak üzere seçildi. Planlama doğrultusunda blogger ve whatsapp gibi çeşitli sosyal medya hesapları kurularak yaygınlaştırmalara hız kazandırıldı. İlk öğretmen webinarı ile proje başlatıldı. 

Ocak ayı proje ön anketleri düzenlendi. Sonuçlar analizleri ile birlikte sayfalara yüklendi. Proje planlaması tamamlandıktan sonra veli toplantılarında proje hakkında bilgilendirmeler yapıldı ve veli izin belgeleri alınarak öğrenciler projeye dahil edildi. Projede anaokulu, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin olduğu düşünülerek her sınıf seviyesine uygun etkinlik ve çalışmalar planlamaya dahil edildi. Etkinlikler sohbet odası ve öğrenci anketleri kullanılarak, öğrencilerin de fikirleri ve istekleri alınarak ortak fikir doğrultusunda oluşturulmaya çalışıldı.  Etkinlikler süreç içerisinde işbirliği ve fikir alış verişinde bulunularak belirlendi. Öğrenci takımları oluşturuldu. Proje ortakları bu süreçte okullarda projeyi  yaygınlaştırma adına okul web sitelerinde haberler yaptı. Aynı zamanda proje panoları oluşturarak projeyi yaygınlaştırma çalışmalarında bulunuldu.

Şubat ayı öğrenci webinarı ile öğrencilerin proje hakkında bilgilenmeleri sağlanmış ve diğer proje ortağı okulların öğrencileri ile tanışmaları sağlanmıştır. Projede tüm ortaklar okullarını tanıtan sunum veya video ile okullarını tanıtmışlardır. Öğrenciler oluşturulan takımlara avatarlar belirlemişlerdir. Şubat ayında öğrenciler kendi bölgelerinin yemeklerini tanıtmışlardır. Ayrıca yine öğrenciler yaşadıkları bölgenin, şehrin ve ülkenin halk oyunlarını tanıtmışlardır. Şubat ayı içerisinde yer alan “Güvenli internet Günü” etkinliklerinde proje öğrencilerimiz boyadıkları resimlerle internetin güvenli kullanımı hakkında bilgi sahibi oldular. Okul panolarında bu çalışmalar sergilenerek diğer sınıf ve öğretmenlerinde konuya dikkatleri çekilerek farkındalık kazanmaları sağlanmıştır.

Mart ayında öğrenciler yaşadıkları şehir ve bölgeye ait geçmişte sokakta veya evde oynanan oyunları tanıtmışlardır. Ayrıca yine bu ayda şehirlerinin veya bölgelerinin destan, masal ve hikayelerini tanıtmışlardır. Bu tanıtımlar web 2.0 araçları kullanarak platforma yüklenmiş, diğer ülke, şehir ve okullarda yer alan öğrencilerin izlemeleri sağlanmıştır.

Nisan ayında öğrenciler web 2.0 araçları kullanarak şehirlerinin ve bölgelerinin batıl inançlarından bahsettiler. Ayrıca yine bulundakları şehir ve bölgelerde bulunan tarihi eserleri tanıttılar. Ülkedeki dinler ve milli kıyafetler tanıtılmıştır. Kendi kültürlerini tanımlayabilecekleri kelimelerden oluşan kelimeleri beyin fırtınası tekniği ile oluşturan proje ortak okulları, buldukları kelimelerden oluşan wordart etkinliği yaparak diğer proje ortakları ile paylaşılmıştır.

Mayıs ayında ise proje ortak okulları tarafından ortaklaşa proje e-sergisi, proje posteri, proje e-kitabı, proje akrostij çalışması ve proje son anketleri (öğrenci – veli – öğretmen) yapılmıştır. 9 Mayıs eTwinning günü çalışmaları yapılarak projenin etkinlikler aşaması bitirilmiştir.

Haziran ayında ise proje ortak ülkemiz Gürcistan’ın Bağımsızlık Günü etkinlikleri hazırlanan program ile zoom üzerinden yapılmıştır. Ülkemizde yer alan proje ortağı okullar ve öğrenciler tarafından ilgiyle takip edilmiştir. Haziran ayında belirlenen eksiklikler tamamlanmış öğretmen ve öğrencilere proje katılım sertifikaları verilmiştir. Haziran ayının son haftasında öğretmenler kapanış webinarında biraraya gelerek kalite etiketi hakkında bilgi paylaşımı yaparak proje sonlandırılmıştır.

Projede öğrencilerin millî ve manevi değerlere duyarlı olma, kültürel değerlerimizi tanıtma ve koruma, farklı kültürleri tanıma ve onlara saygılı olma, 21. yüzyıl becerilerine hakim olan bireyler yetiştirmek amaçlandığından  tüm üyelerin birlikte bu kanaatte hareket edeceği kararlaştırıldı. Projede müfredat entegrasyonu için disiplinler arası etkileşim ön planda tutuldu, farklı derslere etkinlikler entegre edilerek planlama yapıldı. Her ay planlanan etkinlikler için tanıtım çalışmaları oluşturulup yaygınlaştırıldı. Yapılan planlar doğrultusunda etkinlik e-book ve e-sergi çalışmaları yapıldı.

Proje sürecinde her ay öğretmen ve gerek duyulduğunda  öğrenci webinarları yapılarak proje değerlendirmeleri yapıldı. Sohbet odası, forum bölümleri etkili kullanıldı. Planlama ve kazanımlar konusunda bilgilendirmeler yapıldı.

 

 Projenin etkinlikleri genellikle okul ortamında yapılmış ve sağlıklı bir şekilde tamamlanmıştır. Proje sonunda değerlendirmeler yapılmıştır. Anketler ile hedef ve kazanımlara ulaşıldığı tespit edilmiştir.

25.06.2023 162

25-06-202325-06-202325-06-202325-06-202325-06-202325-06-202325-06-202325-06-202325-06-2023